dinsdag 23 november 2010

Consult

De opdracht om verplicht 5 maquettes te maken, heeft toch haar vruchten afgeworpen.
Dit is echt een opdracht waar ik enkel vooruit geraak als ik mij er eens intensief mee bezighoud!

Jammer genoeg kan dat ook gezegd worden van de andere lopende opdrachten..
Bon. Het besluit van de consult:

Zowel ik als Cies en Karl vonden het verhaal achter maquette4 (cocons verbinden met elkaar) het meest uitgesproken.

Ook elementen uit de andere maquettes zoals het naar het centrum gezogen worden, het circustent effect, de verschillende stroken textiel die de wind geen vrij spel geven maar haar wel door laten,...

Maw ik zal dus nog heel wat onderzoek moeten doen en een combinatie zien te maken van de verschillende goede ideeën.

AANDACHTSPUNTEN
  • Mogelijkheden van flexibiliteit bekijken
  • krachten zien te verdelen
  • rekening houden met de SCHAAL voor volgende maquettes
  • verbindingen moeten het verhaal versterken, niet verpesten
  • de structuur moet stevig zijn maar mag er daardoor niet te robuust uitzien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten